تبلیغات
کتاب آشپزی آنلاین برای تازه عروس ها - پیتزای دریایی | ماهی میگو و غذاهای دریا

آموزش آشپزی غذاهای ایرونی ایرانی - خارجی فرنگی - ایتالیایی - هندی - اسپانیایی - پاكستانی - عربی - تبریزی - انواع خورش خورشت - پلو - چلو - املت - كباب - دسر

Cook Book

جستجو

 

پیتزای دریایی | ماهی میگو و غذاهای دریا

جمعه 15 خرداد 1388   11:37 ق.ظ



مواد لازم:

سه چهارم لیوان 54875487 54875487 54875487 54875487 آرد
یك قاشق چای خوری 54875487 54875487 54875487 54875487 بیكینگ پودر
نصف قاشق چای خوری 54875487 54875487 54875487 54875487 نمك
یك سوم لیوان 54875487 54875487 54875487 54875487 شیر
دوقاشق سوپ خوری 54875487 54875487 54875487 54875487 روغن مایع
120 گرم 54875487 54875487 54875487 54875487 پوره گوجه فرنگی
یك قاشق مرباخوری 54875487 54875487 54875487 54875487 رب گوجه فرنگی
یك حبه 54875487 54875487 54875487 54875487 54875487 سیرله شده
یك قاشق چای خوری 54875487 54875487 54875487 54875487 پودر ارگانو
یك قاشق چای خوری 54875487 54875487 54875487 54875487 پودر جعفری
به میزان لازم 54875487 54875487 54875487 54875487 نمك و فلفل
سه چهارم لیوان 54875487 54875487 54875487 54875487 میگو
2-3 عدد ( بدون هسته) 54875487 54875487 54875487 54875487 زیتون سیاه یا سبز
150 گرم 54875487 54875487 54875487 54875487 پنیر پیتزا
یك عدد 54875487 54875487 54875487 54875487 كنسرو كیلكا

طرز تهیه:

آرد، بیكینگ پودر و نمك را داخل كاسه ای ریخته ، شیر و روغن را اضافه می كنیم و به طور مرتب هم می زنیم. خمیر را ورز داده و بصورت توپ در می آوریم (اگر خمیر چسبنده بود كمی آرد اضافه می كنیم و اگر خیلی سفت بود شیر می افزاییم). روی خمیر پوشش كشیده و می گذاریم خمیر نیم ساعت بماند.
- پوره گوجه فرنگی، رب گوجه، پودر جعفری و ارگانو و سیر له شده را در ماهی تابه كوچكی با هم مخلوط كرده، روی حرارت كم قرار می دهیم تا غلیظ شده و به صورت سس در آید.
- خمیر را در ظرفی با قطر 30 سانتی متر پهن می كنیم. سس آماده شده را بعد از سرد شدن روی خمیر می مالیم، طوریکه کناره های خمیر آغشته نشود.
- سپس روی سس میگوی خرد شده، ماهی کیلکا و زیتون را می چینیم .
- پنیر پیتزا را برش نازك داده و روی بقیه مواد چیده و كمی پودر ارگانو می پاشیم. فر را از 20 دقیقه قبل در دمای 200 درجه سانتی گراد روشن كرده، پیتزا را درون فر گذاشته تا زمانی كه روی پنیر طلایی شود.

نكات تغذیه ای :
میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی كه پروتئین زیادی دارند، نظیر گوشت ماهی و گروه ماكیان ، میگو كالری كمتری دارد. پروتئین موجوددر میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود. برای گروههایی از مردم نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنها است. میگوها در كل دارای چربی كمی می باشند. اسیدهای چرب امگا-3 كه از دسته اسدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در كاهش خطر بیماریهای قلبی مؤثر واقع شوند.اسیدهای چرب امگا-3 همچنین اجزای ضروری برای غشای سلول مغز و بافت چشم است. میگو منبع غنی از ویتامین های E,D,C,B12,B6,A و املاحی چون كلسیم، آهن، منیزیم،فسفر، پتاسیم، سدیم،روی، مس، منگنز و سلنیم است.علاوه بر این كلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.


 54875487


نوشته شده توسط : Cook Book